GeoType: ontdek hoe je klanten wonen, werken en winkelen

Gerichte marketing, meer conversies, een betere service ... De voordelen van klantsegmentatie zijn alom gekend. Maar voor België ontbrak tot voor kort een sterk en gebruiksvriendelijk segmentatiemodel.

Daarom is er nu GeoType: 15 consumentenprofielen die je unieke inzichten geven in élk Belgisch huishouden. Actueel, betrouwbaar en onmiddellijk toepasbaar.

15 profielen: van jonge gezinnen in het groen tot senioren met stedelijke flair

De consumentenprofielen schetsen een goed beeld van je klant:

  • In welke levensfase bevindt je klant zich?
  • Wat is de koopkracht van je klant?
  • Hoe ziet de leefomgeving eruit?
  • Wat is de gezinssituatie?
  • Over welke type woning gaat het?

Met de antwoorden op deze en andere vragen segmenteer je je klantenbestand in een handomdraai. Bovendien kan je de profielen makkelijk vergelijken en in één oogopslag de onderlinge verschillen zien.

Ontdek alles over de 15 profielen van GeoType

GeoCells: naar een fijnmazige klantsegmentatie

Hoe GeoType precies werkt? Aan de hand van Belmap, GIMs digitaal 3D-model van België, verdelen we het land in duizenden GeoCells.

Dat zijn clusters van gemiddeld 10 tot 15 naburige huishoudens met gelijkaardige kenmerken, zoals woningtype, omgeving, levensfase en inkomen. Aan elke GeoCell verbinden we dan een gemeenschappelijk consumentenprofiel.

Via betrouwbare adresgegevens open je de deur tot een schat aan informatie. Het resultaat: een krachtige tool voor fijnmazige klantsegmentatie, waarmee je bovendien voldoet aan de strenge privacywetgeving.


Dé Belg bestaat niet, net zomin als dé klant. Door met GeoType elke Belgische (potentiële) consument apart te benaderen, werk je simpelweg veel slimmer.


Vraag een demo aan

Klantsegmentatie met GeoType: 6 voordelen


Schep een betrouwbaar beeld van je klanten

Detecteer sneller opportuniteiten

Speel in op echte noden en wensen

Vergelijk verkooppunten met actuele data

Plan campagnes met hogere conversie

Zet je budget gerichter in

Je klanten écht leren kennen?

Wil je meer weten over GeoType of wil je nagaan welke types sterk vertegenwoordigd zijn in jouw klantenbestand?

Vraag een gratis quick scan aan

50 jaar expertise


GeoType is een product van GIM en het Nederlandse GeoMarktprofiel, samen goed voor 50 jaar expertise in locatieanalyses, segmentatiedata en data-analyses.

GIM
GeoMarktProfiel

Cookies

Deze website houdt drie niveaus van cookies bij. U kan uw voorkeuren zelf op elk moment aanpassen. Meer informatie over wat cookies zijn en welke cookies we verzamelen kan u lezen in ons cookie-policy.

Instellingen   Info  

OK

Instellingen

Essentiële cookies zijn cookies die ervoor zorgen dat de website goed functioneert en dat uw voorkeuren (vb. taal, regio) goed worden opgeslagen. Analytische cookies laten ons toe om het gebruik van de website te analyseren en de bezoekerservaring te verbeteren. (altijd actief)
Marketing cookies hebben als doel om uw ervaring te kunnen personaliseren en u relevante inhoud en aanbiedingen te sturen op deze en andere websites

Info most common cookies

Cookie Name  Value  ExpiresTypedescription